حديث اليوم
الامام علي (ع) يقول : الكل يصحح افتراءه وانتقاده ، والجميع يتفاخر ، ففسد بحثه..

الاثنين, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 الاثنين, 29 أبريل , 2024 الساعة ×
فلاحی: لا يتم قبول فصل بدون معلم وتعليم ذو نوعية رديئة
16 اكتوبر 2023 - 12:22
بطاقة تعريف : 3929
زيارة 587
10

صرح بذلك المتحدث الرسمي باسم لجنة التعليم والبحث والتكنولوجيا بالبرلمان بوضوح:
بالنسبة لنا، لا يتم قبول الفصول الدراسية التي لا يوجد فيها معلمون والتعليم ذو الجودة المنخفضة، ويجب علينا تعزيز المدارس العامة من خلال توفير المعلمين.

منشور من طرف : الكاتب : S. M. Hosseini مصدر : العلاقات العامة
ص
ص

صرح بذلك المتحدث الرسمي باسم لجنة التعليم والبحث والتكنولوجيا بالبرلمان بوضوح:

إن الفصل بدون معلم والتعليم ذو الجودة الرديئة أمر غير مقبول بالنسبة لنا الآن، ويجب علينا تعزيز المدارس العامة من خلال توفير المعلمين.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی درخصوص وضعیت تامین نیروی آموزشی و کمبود معلم با توجه به شکایات بسیار از سوی خانواده‌ها و مدارس، علت اصلی ایجاد معضل کمبود نیروی آموزشی را در وزارت آموزش و پرورش مربوط به ادوار مختلف برشمرد و گفت: همانطور که در سخنان مقام معظم رهبری بود، مشکلات و مسائل آموزش و پرورش به مرور زمان ایجاد شده، در طول سالیان گذشته«کمبود معلمان در طول زمان انباشته شده» و خبرهای روز وزارتخانه حاکی از کمبود ۲۶۰ هزار معلم است.

این مدرس آموزش عالی مهمترین دلیل ایجاد این مشکل را کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو و تربیت_معلم دانشگاه فرهنگیان برشمرد و بیان کرد: این مرکز آموزش عالی مهمترین منبع اصلی تامین نیروی آموزشی است که متاسفانه از سالانه ۲۵۰۰۰ نفر به حدود یک‌هشتم یعنی ۳۰۰۰ نفر کاهش داشته که حاصل بی‌تدبیری مسئولان به مرور زمان بوده است که با اعتراض رهبر انقلاب و حضور ایشان در این مرکز مواجه شد و مقرر گردید که این وضعیت ساماندهی و کمبودها جبران شود.

وی به دیگر علل ایجاد شرایط نابسامان کمبود معلم پرداخت و گفت: این معضل در اثر حذف دانشسراها و تربیت معلم‌ها در طول سالها از دولت‌های قبلی به وجود آمده و ارتباطی به دولت سیزدهم ندارد و می‌توان گفت که وزارت آموزش و پرورش به‌ویژه در دو سال اخیر بیشترین جذب معلم را از طریق ماده ۲۸ و افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان داشته است.

فلاحی تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به این مطلب که سازمان اداری و استخدامی کشور همکاری خوبی در زمینه صدور مجوز استخدام داشته است، ادامه داد: کمیسیون آموزش هم از آغاز به کار مجلس یازدهم در دولت قبلی و فعلی به این مسئله مهم ورود پیدا کرده و علاوه بر آمار ۲۶۰هزار کمبود معلم مجموعه آموزش و پرورش با کاهش ۵۰ هزار نیروی پشتیبان و سرایدار مواجه است که در برخی از مدارس مدیران و معاونین در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و اکنون متاسفانه کلاس خالی داریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در ادامه اظهار کرد: تم حل هذه المشكلة تدريجيًا من خلال زيادة القدرة على قبول الطلاب، والآن تضم جامعة فرهانجيان حوالي 40 ألف طالب مدرس، وكان ينبغي تطوير جامعة الشهيد رجائي بنفس المقدار، وهذه هي الطريقة الرئيسية لتوظيف المعلمين..

وأضاف هذا الأستاذ الميداني والجامعي بالإشارة إلى الأسباب الأخرى لهذه المشكلة في الدورات السابقة: بعض معلمي حق التدريس كانوا من الحراك قبل 2011، وتم تجنيدهم عن طريق عقد امتحان لـ 23 ألف شخص، ولفئة ذوي العلاقة بالتعليم؛ القوى التربوية بعد 2013 من حقوق التدريس والحركات وخطة أميني ومعلمي القرآن ومعلمي رياض الأطفال وقوى التدريس في المدارس غير الربحية بإقرار قانون طرح على البرلمان وفيما يتعلق بإلحاحه بتوقيع المجلس ولأنه يتزامن مع خطة التنمية السابعة، فقد تم رفع تطبيق المادة 85 إلى اللجنة المشتركة لتسريع إسناد المهمة، حتى يمكن استقطاب المعلمين ذوي الخبرة والمؤهلين إلى التعليم والمساعدة في حالة النقص في المعلمين..

وی با تاکید بر اینکه مسئله کمبود معلم یک مسئله مهم و حیاتی است و وزارت آموزش و پرورش ۵۰ میلیون نفر عائله دارد، ابراز امیدواری کرد و گفت: مجلس پای کار حل این مشکل است و امیدواریم که دولت هم پای کار باشند، هرچند که نمی‌توان به یکباره مسئله کمبود معلم را امسال برطرف کرد و بر اساس مذاکرات هفته گذشته، دکتر صحرایی؛ وزیر محترم آموزش و پرورش و نیز ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشور معتقدند که به تدریج ولی با سرعت بیشتری جذب معلم صورت گیرد تا این مشکل برطرف شود.

أشار حجة الإسلام والمسلمون فلاحي إلى سؤال يتعلق بإقالة وزير التربية والتعليم: وإقالة عدد من الوزراء مدرجة في طلب النواب وتخضع لإعلان هيئة رئاسة البرلمان المنخرطة حاليا في خطة التنمية السابعة..

/نهاية الرسالة

انشر تعليق

  • سيتم نشر التعليقات التي ترسلها على الويب بعد موافقة فريق الإدارة.
  • لن يتم نشر الرسائل التي تحتوي على قذف أو قذف.
  • لن يتم نشر الرسائل غير الفارسية أو غير ذات الصلة.