Hadith of the day
Imam Ali (ع) Says : Everyone corrects his slander and criticism, and everyone brags, so he has ruined his research..

Tuesday, 18 May , ۱۴۰۳ 29 Shawwal 1445 Tuesday, 7 May , 2024 the watch ×
3 million students are still deprived of virtual education / Increase dropout
28 February 2021 - 10:11
ID : 2291
Visit 1494
9
احمدحسین فلاحی با اشاره به وجود بیش از 3 میلیون دانش آموز محروم از ابزارهای آموزشی در آموزش های مجازی به لزوم برپایی کلاس های آموزشی حتی با تعداد اندک تاکید کرد.
Posted by : Source : رکنا
P
P

احمدحسین فلاحی در مورد تاثیر coronavirus بر آموزش کشور و دانش آموزان به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: متاسفانه برخی از مناطق کم برخوردار، روستاها و حاشیه شهرها یا زیرساخت هایشان مشکل دارد، یا از نظر پهنای باند مشکل دارند و از امکانات سخت افزاری محروم هستند.

فلاحی در خصوص آمار دانش آموزانی که با مشکلات آموزش مجازی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: تا کنون از بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموزی که با مشکلات آموزش مجازی مواجه بودند، حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دانش آموز از امکانات آموزشی مثل تبلت و امثالهم برخوردار شدند. با این حال بیش از ۳ میلیون دانش آموز در کشور همچنان با مشکلات آموزشی روبرو هستند.

سیر خطرناک ترک تحصیل کنندگان در مناطق محروم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد وضعیت دانش آموزان محروم تاکید کرد: وضعیت ۳ میلیون دانش آموزی که به آن ها اشاره کردیم به گونه ای نیست که کلاً از همه امکانات آموزشی محروم باشند.

احمدحسین فلاحی در رابطه با وضعیت ترک تحصیل دانش آموزان و محصلان به دلیل شیوع کرونا و عقب افتادن از دروس آموزشی ابراز داشت: یکسری از مناطق کشور با سیر خطرناک ترک تحصیل کنندگان روبرو هستند. باید توجه داشت که اگر چنانچه در امر تحصیل و آموزش وقفه ای ایجاد شود، بازگرداندن دوباره محصلان به آموزش و فضای آموزشی کار دشواری است. بنابراین امیدواریم این وضعیت ادامه دار نشود و واکسن های کرونایی که در کشور در حال ورود یا ساخته شدن هستند به یاری مردم بشتابند.

دانشجویان در نیمسال اول و دوم با شیوع کرونا آیسب جدی دیدند

فلاحی در خصوص سرنوشت کسانی که به بهانه کرونا مجبور به ترک تحصیل شدند، گفت: متاسفانه اگر همین روند ادامه پیدا کند، در آینده بازماندگان از تحصیل زیادی را در کشور داشته باشیم که زیبنده جامعه ما نیست.

نماینده همدان در مجلس در خصوص کاهش سطح علمی کشور با شیوع کرونا ابراز داشت: با توجه به این که ما در نقاطی از کشورمان زیرساخت های آموزش مجازی را در اختیار نداشتیم و این موضوع هم در مدارس و دانشگاه ها وجود داشت، مثلاً دانشجویان در نیمسال اول آسیب جدی از نظر آموزشی دیدند، در نیمسال دوم هم بصورت نه چندان مطلوبی توانستند با آموزش های مجازی و الکترونیکی کنار بیایند.

احمدحسین فلاحی ادامه داد: اکنون می توانیم ارزیابی کلی داشته باشیم و بفهمیم که چقدر از دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های مجازی بودند، شرکت فعال در کلاس ها داشتند و بازدهی آن ها چقدر بود.

لزوم برگزاری کلاس ها حتی با تعداد کم

فلاحی در خصوص میزان آسیب دختران نسبت به پسران در شهرهای کوچک در حوزه مشکلات آموزشی گفت: محرومیت فضاهای آموزشی بستگی به دختر و پسر بودن ندارد. علاوه بر این فضای خانوادگی و دوری راه مدرسه تا خانه و امثالهم مشکل همه دانش آموزان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش در پایان در خصوص راه های حل مشکلات آموزشی در مدارس با توجه به همه گیری کرونا در کشور اظهار داشت: در حال حاضر نمایندگان مجلس به وزارت علوم و Education نامه ای ارسال کرده اند که آموزش مجازی همیشه هم مضر نیست و می توان با تعداد کم کلاس های آموزشی را برگزار کرد. در بسیاری از مناطق محروم که از امکانات آموزشی کمی برخوردارند، امکان آموزش حضوری با تعداد کم وجود دارد و می توان حداقل در این مناطق، آموزش ها را بصورت حضوری پیگیری کرد. علاوه بر این ها در یکسری از رشته ها مثل رشته فنی و حرفه ای آموزش مجازی دیگر معنایی ندارد. بنابراین باید سازوکاری اندیشیده شود تا دانش آموزان و محصلان از فواید آموزش حضوری بهره مند شوند.

Post a comment

  • Comments submitted by you will be published on the web after approval by the management team.
  • Messages containing slander or defamation will not be published.
  • Messages other than Persian or unrelated will not be published.