حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
۳ میلیون دانش آموز همچنان محروم از آموزش مجازی / افزایش ترک تحصیل
10 اسفند 1399 - 10:11
شناسه : 2291
بازدید 1472
9
احمدحسین فلاحی با اشاره به وجود بیش از 3 میلیون دانش آموز محروم از ابزارهای آموزشی در آموزش های مجازی به لزوم برپایی کلاس های آموزشی حتی با تعداد اندک تاکید کرد.
ارسال توسط : منبع : رکنا
پ
پ

احمدحسین فلاحی در مورد تاثیر کرونا بر آموزش کشور و دانش آموزان به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: متاسفانه برخی از مناطق کم برخوردار، روستاها و حاشیه شهرها یا زیرساخت هایشان مشکل دارد، یا از نظر پهنای باند مشکل دارند و از امکانات سخت افزاری محروم هستند.

فلاحی در خصوص آمار دانش آموزانی که با مشکلات آموزش مجازی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: تا کنون از بین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموزی که با مشکلات آموزش مجازی مواجه بودند، حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دانش آموز از امکانات آموزشی مثل تبلت و امثالهم برخوردار شدند. با این حال بیش از ۳ میلیون دانش آموز در کشور همچنان با مشکلات آموزشی روبرو هستند.

سیر خطرناک ترک تحصیل کنندگان در مناطق محروم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد وضعیت دانش آموزان محروم تاکید کرد: وضعیت ۳ میلیون دانش آموزی که به آن ها اشاره کردیم به گونه ای نیست که کلاً از همه امکانات آموزشی محروم باشند.

احمدحسین فلاحی در رابطه با وضعیت ترک تحصیل دانش آموزان و محصلان به دلیل شیوع کرونا و عقب افتادن از دروس آموزشی ابراز داشت: یکسری از مناطق کشور با سیر خطرناک ترک تحصیل کنندگان روبرو هستند. باید توجه داشت که اگر چنانچه در امر تحصیل و آموزش وقفه ای ایجاد شود، بازگرداندن دوباره محصلان به آموزش و فضای آموزشی کار دشواری است. بنابراین امیدواریم این وضعیت ادامه دار نشود و واکسن های کرونایی که در کشور در حال ورود یا ساخته شدن هستند به یاری مردم بشتابند.

دانشجویان در نیمسال اول و دوم با شیوع کرونا آیسب جدی دیدند

فلاحی در خصوص سرنوشت کسانی که به بهانه کرونا مجبور به ترک تحصیل شدند، گفت: متاسفانه اگر همین روند ادامه پیدا کند، در آینده بازماندگان از تحصیل زیادی را در کشور داشته باشیم که زیبنده جامعه ما نیست.

نماینده همدان در مجلس در خصوص کاهش سطح علمی کشور با شیوع کرونا ابراز داشت: با توجه به این که ما در نقاطی از کشورمان زیرساخت های آموزش مجازی را در اختیار نداشتیم و این موضوع هم در مدارس و دانشگاه ها وجود داشت، مثلاً دانشجویان در نیمسال اول آسیب جدی از نظر آموزشی دیدند، در نیمسال دوم هم بصورت نه چندان مطلوبی توانستند با آموزش های مجازی و الکترونیکی کنار بیایند.

احمدحسین فلاحی ادامه داد: اکنون می توانیم ارزیابی کلی داشته باشیم و بفهمیم که چقدر از دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های مجازی بودند، شرکت فعال در کلاس ها داشتند و بازدهی آن ها چقدر بود.

لزوم برگزاری کلاس ها حتی با تعداد کم

فلاحی در خصوص میزان آسیب دختران نسبت به پسران در شهرهای کوچک در حوزه مشکلات آموزشی گفت: محرومیت فضاهای آموزشی بستگی به دختر و پسر بودن ندارد. علاوه بر این فضای خانوادگی و دوری راه مدرسه تا خانه و امثالهم مشکل همه دانش آموزان است.

سخنگوی کمیسیون آموزش در پایان در خصوص راه های حل مشکلات آموزشی در مدارس با توجه به همه گیری کرونا در کشور اظهار داشت: در حال حاضر نمایندگان مجلس به وزارت علوم و آموزش و پرورش نامه ای ارسال کرده اند که آموزش مجازی همیشه هم مضر نیست و می توان با تعداد کم کلاس های آموزشی را برگزار کرد. در بسیاری از مناطق محروم که از امکانات آموزشی کمی برخوردارند، امکان آموزش حضوری با تعداد کم وجود دارد و می توان حداقل در این مناطق، آموزش ها را بصورت حضوری پیگیری کرد. علاوه بر این ها در یکسری از رشته ها مثل رشته فنی و حرفه ای آموزش مجازی دیگر معنایی ندارد. بنابراین باید سازوکاری اندیشیده شود تا دانش آموزان و محصلان از فواید آموزش حضوری بهره مند شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.