حديث اليوم
الامام علي (ع) يقول : الكل يصحح افتراءه وانتقاده ، والجميع يتفاخر ، ففسد بحثه..

يوم الجمعة, ۱۱ آبان , ۱۴۰۳ 29 ربيع ثاني 1446 يوم الجمعة, 1 شهر نوفمبر , 2024 الساعة ×
حجة الإسلام فلاحي: يتم التعامل مع الاعتراضات على اختبار التدريس
02 اكتوبر 2023 - 3:13
بطاقة تعريف : 3892
زيارة 1832
19

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین فلاحی؛ نماینده مردم شریف همدان و فامنین و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نشستی با جمعی از معترضان شرکت‌کننده در آزمون آموزگاری استان همدان عنوان کرد

منشور من طرف : الكاتب : S. M. Hosseini مصدر : وكالة اخبارية
ص
ص

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی؛ نماینده مردم شریف همدان و فامنین و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در نشستی با جمعی از معترضان شرکت‌کننده در آزمون آموزگاری استان همدان عنوان کرد: ما در مبحث نهضتی‌ها باید حمایتگرانه ورود کنیم، از نهضتی‌ها کلاً ۶۰۰۰ نفر قبول کرده بودند و اعلام شد که ۲۳ هزار نفر نهضتی را همین دو سال پیش به کارگیری می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه شیوه‌های جدیدی در آزمونی که اخذ شده، به کار رفته هرچند نقدهایی به بعضی از قسمت‌ها وارد است، تصریح کرد: ولی از شیوه‌های جدید و درستی استفاده شده و امتیازاتی هم دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه پس از مذاکرات با وزیر آموزش و پرورش، با نامه‌ای حاوی جمع‌بندی اعتراضات و مواردی که در آن ذکر شده با وزارتخانه مکاتبه کردیم، گفت: تلاش می‌کنیم تا نامه‌ای را به پیوست اعتراض جمعی دیگر از آزمون دهندگان اخیر آموزش وی پرورش که توسط اینجانب احصاء شده پیگیری کنیم.

وأضاف فلاحي: در این پیگیری به مواردی همچون اخذ امتیاز بالا در آزمون، بعد ارزشی شرکت‌کنندگان و اینکه ۶۰ درصد برای مصاحبه در نظر گرفته شده التفات خاص می‌شود و توجه بر شیوه‌های آموزشی مهم بوده نه جنبه‌های دیگر .

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: لازم است در شیوه‌های مصاحبه بازنگری شود در این صورت ممکن است تعداد زیادی از آنان جذب و کلاس‌ها از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.
به آقای الماسی پیشنهاد دادیم تاکید بر مهارت‌های آموزشی بر افراد دارای مدارک غیرمرتبط مؤثر نیست لذا معلمی شیوه‌های خاصی را می‌طلبد، سروکله زدن در حساس‌ترین دوره بچه‌ها مهارت ویژه می‌خواهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش با تاکید بر اینکه این صحیح است که معلم باید مهارت داشته باشد و در این راستا پیشنهاد کردیم کسانی که در مصاحبه رد شده‌اند با شرکت در دوره‌های مهارتی نقایص آموزشی خود را مرتفع کنند و سپس مجدداً مصاحبه و پذیرش شوند.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان این مطلب که مقرر گردید از طرف وزارت آموزش و پرورش تکمیل ظرفیت اعلام شود، تاکید کرد: ولی ۱۰ هزار نفر هنوز از آن سقفی که سازمان اداره استخدامی به وزارتخانه آموزش و پرورش داده، هنوز کم و جای خالی دارند که مجدداً تعدادی جذب خواهند شد.

ایشان به کار دومی که در حال انجام است، پرداخت و گفت: اگر امور استخدامی را مجاب کنیم که کف امتیاز را کاهش دهد، کسانی که امتیاز بالاتری در بین رد شدگان دارند می‌توانند براساس پیشنهاد ارائه شده مجدداً جذب شوند.

نماینده مردم شریف همدان و فامنین با بیان اینکه حین بررسی آمارها تعدادی که امتیاز بیشتر داشتند، با توجه به اینکه کمبود معلم دارند باید این افراد جذب شوند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که نهایتاََ با توجه به جای خالی ۱۰ هزار نفر معلم کسانی که دارای امتیاز بیشتری هستند در سراسر کشور کمتر از این تعداد هستند. همچنان از طریق کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس قابل پیگیری است و البته منظور تخطئه روش نیست هرچند نقد و اشکالاتی برآن وارد است.

سخنگوی کمیسیون آموزش بیان کرد: متاسفانه سالها این اشتباهات بوده و خروجی آن مشکلاتی است که مشاهده می‌شود. لرستان ۲۰۰۰ نفر جذب نیرو داشته همدان ۵۰۰ نفر استخدامی داشته و مدیرکل لرستان به همدان نیرو آموزشی منتقل می‌کند که از اجرای آن ممانعت کردیم.

🟠وی سیستان وبلوچستان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: اهل سنت ۳۶۰۰ معلم و همدان ۴۰۰ نفر جذب نیرو آموزشی داشته است و الان همدان حدود ۲۳۰ نفر کمبود نیروی آموزشی دارد در سهمیه آورده شده که با جابجایی در این قسمت مشکل رفع شود.

🟣فلاحی با بیان اینکه انشاءالله پیگیری می‌کنیم که هم سقف خالی مانده همدان و هم کسانی که امتیازاتشان بیشتر است و با اجرای پیشنهاد دوره مهارتی و مصاحبه مجدد تکمیل ظرفیت بشود، اضافه کرد: با سازمان امور استخدامی صحبت می‌کنیم تا در صورت موافقت، با کاهش کف پذیرش مشکل نقصان ظرفیت مرتفع و افراد بیشتری جذب شوند و اگر این مورد آخر اجرایی شود، ان شاءالله مشکل کمبود معلم در سطح کشور رفع می‌شود.

انشر تعليق

7 دیدگاه برای “حجة الإسلام فلاحي: يتم التعامل مع الاعتراضات على اختبار التدريس”
  1. باسلام و عرض ادب خدمت شما مسئول محترم و بقیه عزیزان خدمتگزار در دفتر جناب اقای دکتر فلاحی عزیز.از تک تک شما عزیزان کمال تشکر را دارم
    باشد که امثال این مسئولین دلسوز همدان را از فقر‌اموزشی که زیربنای تمام فقرهای دیگر من جمله فقر اقتصادی فرهنگی و سیاسی است نجات دهند

    Reply
  2. با عرض سلام و احترام خدمت همه دلسوزان و نمایندگان انقلابی.خدا را سپاسگزارم که نماینده مردم شریف همدان صدای ما را رسانده و إن شا الله درمانی بر درد های ما باشد و زمینه را برای اشتغال داوطلبان و علاقمندان به معلمی در استان همدان ایجاد کند.

    Reply
  3. سلام و آرزوی موفقیت برای شما نماینده انقلابی همدان.سپاسگذاریم که صدای ما را رساندید.إن شا الله مسأله همه دوستان در کشور و به طور ویژه در همدان مرتفع شود و با نظارت و توجه شما و تمام اعضای کمیسیون آموزش مجلس آموزش و پرورش از این شرایط خارج شود و در مسیر پیشرفت و توسعه و عدالت قرار گیرد و این مشکلات چند ساله در همه بخش ها بر طرف شود.

    Reply
  4. تحياتي واحترامي. بر خود لازم میدانم که از شهامت در پیگیری به حق ما از نتایج ارزیابی ازمون اموزگاری تشکر داشته باشم
    باشد که استان‌ پر شود از عطر مسئولینی مثل شما که پیگیر برطرف کردن فقر اموزشی استان هستن.بر همه مبرهن و اشکار است که به دنبال ضعف اموزشی که برطرف فقرهای فرهنگی هنری سیاسی و اقتصادی پدیدار شده و با مر کردن این شکاف میتوان به ترمیم وضعزت اداری استان امیدوار شد

    و من الله التوفیق

    احسان احمدوند

    Reply
  5. باعرض سلام واحترام
    از شمانماینده محترم کمال تشکرراداریم، ان شاالله بانظارت وتوجه شما این مساله درکشور و خصوصاََهمدان حل شود.

    Reply
  6. باعرض سلام واحترام
    ازشمانماینده محترم کمال تشکرراداریم،ان شاالله بانظارت وتوجه شمااین مساله درکشوروخصوصاََ همدان حل شود.

    Reply
  7. تحية واحترام إلى حجة الإسلام فلاحي ممثل محافظة همدان الرحيم والمحترم وزملائك المحترمين.
    سخنان دلگرم کننده وپیگیری های دلسوزانه شما نور امید را در دلهای ما تاباند.امید است به لطف خداوند وزحمات شما نتیجه مطلوب حاصل شود.

    Reply
  • سيتم نشر التعليقات التي ترسلها على الويب بعد موافقة فريق الإدارة.
  • لن يتم نشر الرسائل التي تحتوي على قذف أو قذف.
  • لن يتم نشر الرسائل غير الفارسية أو غير ذات الصلة.